Top

Oefeningen voor uw loopladder

oefeningen loopladder speedladder
Op zoek naar oefeningen voor uw loopladder?

Op deze pagina vindt u oefeningen voor zowel loopladders als voor pionnen. Er zijn erg veel loopladder oefeningen mogelijk op het gebied van effectieve coördinatie- en snelheidstraining. loopladder oefeningen lopen uiteen van oefeningen voor beginners tot loopladder oefeningen voor experts.
Er is eindeloos te variëren met een loopladder en dit maakt het voor elke sporter interessant en resultaten zijn snel zichtbaar! Er valt te variëren in de moeilijkheidsgraad van de oefeningen maar ook in de richtingen die de sporter gaat tijdens de oefening. Naast de basic oefeningen die voorwaarts gaan kan de sporter ook achter- of zijwaarts oefeningen uitvoeren. 

Er is ook variatie mogelijk in hoe u de loopladder op de grond neergelegd. Met meerdere loopladders kunt u hele loopvelden uitzetten. U kunt hier bijvoorbeeld denken aan een vierkant van 4 loopladders, hierdoor kunt u de sporter dwingen om zowel naar voren, naar achteren als op zij oefeningen uit te voeren. Het grote voordeel is dat de sporter moet schakelen tussen oefeningen die de acceleratiesnelheid verhogen. U traint niet alleen de grote spieren in uw benen maar ook de kleine spiertjes die niet regelmatig worden getriggerd.

Loopladders.nl heeft speciaal een boek ontwikkeld met meer dan 50 oefeningen. Deze oefeningen staan in ons boek 'Loopladder oefeningen' en worden stapsgewijs uitgelegd met tekst en beeld. Vanaf nu beschikbaar! Meer oefeningen vindt u onderaan de pagina.
Loopladder oefeningen 


Speedladder oefeningen

1. Begin in de startpositie met het gezicht naar de loopladder toe.
2. Stap met uw linkervoet in het eerste vakje van de loopladder en sluit uw rechtervoet bij (zorg er voor dat uw hakken de grond niet raken).
3. Ga vervolgens voorwaarts op bovenstaande manier de loopladder door.
4. Wissel de startvoet om de beurt af.
5. Probeer ook een om de oefening andersom uit te voeren, u begint dus met uw rug naar de loopladder toe. 

Speedfoot ladder oefeningen

1. Begin in de startpositie met uw gezicht naar de loopladder toe.
2. Spring met beide voeten tegelijk voorwaarts waarbij uw linkervoet naast het eerste vakje van de loopladder belandt en uw rechtervoet in het eerste vakje. U maakt als het ware een ski beweging.
3. Spring gelijk door waarbij uw linkervoet nu in het eerste vakje van de loopladder landt en uw rechtervoet naast het tweede vakje van de loopladder.
4. Zorg er voor dat u aan het einde van de loopladder op volle snelheid bent. 

Loopladder oefeningen


1. Begin in de startpositie met uw gezicht naar de loopladder toe.
2. Deze oefening wordt enkel uitgevoerd met 1 voet. Spring met uw linkervoet in het eerste vakje en hinkel vervolgens schuin naar voren waarbij uw linkervoet naast de tweede trede van de loopladder landt.
3. Hinkel naar het tweede vakje en hinkel schuin naar voren waarbij u nu rechts naast de derde trede landt. 
4. Zorg er voor dat u aan het einde van de loopladder op volle snelheid bent, let echter wel goed op uw houding en land enkel op de bal van uw voet (dus de hak raakt de grond niet aan).
5. Wissel de startvoet af.

trainingsladder oefeningen

1. Begin in de startpositie met uw gezicht naar de loopladder toe.
2. Spring met beide voeten in het eerste vakje van de loopladder en spring gelijk schuin naar voren waarbij uw voeten naast de tweede trede van de loopladder landen. 
3. U sprint door naar het tweede vakje van de loopladder en springt nu schuin naar voren maar landt nu rechts naast de trede. U maakt dus een zigzag beweging. 
4. Zorg ervoor dat u aan het einde van de loopladder op volle snelheid bent.

quick ladder oefeningen

1. Begin in de startpositie met uw gezicht naar de loopladder toe.
2. Stap met uw rechtervoet in het eerste vakje van de loopladder.
3. Ga met uw linkervoet achter uw rechtervoet langs en plaats deze naast het eerste vakje van de loopladder schuin achter uw rechtervoet. 
4. Plaats uw rechtervoet naast het eerste vakje van de loopladder naast de linkervoet. 
5. Stap met uw linkervoet in het tweede vakje van de loopladder en ga nu met uw rechtervoet achter uw linkervoet langs en plaats vervolgens uw linkervoet weer naast de rechtervoet. 
6. Vervolg deze stappen voor de gehele loopladder.


oefeningen loopladder voetbal

1. Begin in de startpositie met uw gezicht naar de loopladder toe.
2. Stap met uw linkervoet in het eerste vak van de loopladder en sluit uw rechtervoet bij in het eerste vakje van de loopladder. 
3. Zodra uw rechtervoet in het eerste vakje van de loopladder landt verplaatst u uw linkervoet naast het eerste vakje van de loopladder. 
4. Spring met uw rechtervoet recht naar voren zodat deze in het tweede vakje van de loopladder uitkomt en sluit uw linkervoet bij. 
5. Zodra uw linkervoet is aangesloten springt u met uw rechtervoet naast het tweede vakje van de loopladder. 
6. Vervolg de bovenstaande stappen voor de rest van de loopladder.